CREZ
Fiecare an şcolar reprezintă pentru mine un nou început,fiecare zi a lui-o nouă provocare, fiecare oră de curs-un nou ,,spectacol" pe scena devenirii vieţii , ai cărui ,,actori" dobândesc împliniri cu fiecare interpretare a rolurilor didactice, dând farmec trecerii clipei,pricepând azi mai mult decât ieri , şi mâine mai mult ca azi.
Stabilind legaturile de încredere,bazate pe comunicare şi respect reciproc , reuşim să stârnim ecouri în sufletele tinere ale ,,ucenicilor cuvântului " , trecând împreună peste greutăţile întâlnite pe drumul iniţiatic de împlinire, dezlegând tainele buchiilor şi ale calculelor, descătuşând spiritele dorinţei de cunoaştere şi ridicând barierele către libertatea cugetului.
Zorii zilei de azi încep călătoria spre mâine, în care, la fiecare
temerile, sprijinindu-l să îşi înalţe spiritul liber - prin deschiderea aripilor gândului în plutirea dincolo de vâltoarea acestei lumi vremelnice.
septembrie 2010
Puncte de referinţă
- << În acest moment special al carierei mele , gânduri de mulţumire îmi sunt îndreptate spre Dumnezeu , care m-a sprijinit pentru a trece încercările şi greutăţile acestui parcurs. Adâncă recunoştinţă mamei mele educatoare,Anuţa Morariu, care mi-a transmis zestrea de haruri necesare acestei profesii nobile , şi sorei mele , Crina,de la care am deprins multe din tainele învăţământului primar. Pioasă amintire celor care mi-au vegheat paşii, dintr-o lume mai bună ,tatălui şi bunicilor mei, cei care mi-au deschis sufletul spre frumos , inoculându-mi pasiunea pentru dulcea potrivire a cuvintelor , iubirea pentru tot ce e frumos, aprecierea pentru trecutul şi tradiţiile acestui neam , înclinaţia spre legănarea pe aripile muzicii , admiraţia şi implicarea în fenomenul sportiv. Gânduri de recunoştinţă îndrept spre dascălii din grădiniţa,şcoala primară, şcoala gimnazială şi liceul pedagogic , adevărate exemple de devotament în domeniul educaţiei.Un gând special îl indrept spre d-ra Haller , un model ce a inspirat generaţii şi generaţii de absolvenţi de liceu pedagogic, făcându-i să aprecieze punctualitatea, obiectivitatea notării şi pasiunea pentru meserie. Nu în ultimul rând,mulţumiri unor elevi minunaţi, alături de care am simţit că eforturile mele nu sunt zadarnice ,şi că aceste seminţe bune presărate în sufletele lor vor rodi bogat în anii ce vor veni ,aducându-le împlinirea , alături de părinţii ce le stau alături . Sentimente alese îndrept spre directorii unităţilor şcolare în care am muncit , alături de gânduri de apreciere către toţi colegii dedicaţi apostolatului educaţional , cu îndemnul de a continua munca de luminare a generaţiilor ce vin ,trecând peste necazurile cotidianului, aprofundând sensul versurilor : Să poţi să crezi, când altii te înşală /Să te ridici, când alţii te doboară / Să poţi păstra, ce alţii vor s-alunge / Să râzi, chiar dacă sufletul îţi plânge / Şi cald tu să rămâi, chiar de afară ninge / Aceasta este arta de-a învinge >>
luni, 2 aprilie 2012
Ferestre deschise către viitor
Diferenta dintre scoala prezenta si scoala viitorului este data , in primul rand, de schimbarea unor mentalitati ,preluate din trecutul generatiilor actuale . Acum , societatea pretinde scolii performanta , in conditiile investitiilor din ce in ce mai reduse , pe toate segmentele resurselor implicate in procesul didactic. Cum sa mai fie motivat un cadru didactic sa se implice cu toate energiile de care dispune in educarea generatiilor actuale, cand intreaga societate stie ca aceasta profesie este situata la baza sistemului de apreciere oferit de stat ?
Si,totusi, acesti apostoli ai neamului romanesc , isi continua zilnic jerfele pe altarele educatiei , ignorand loviturile primite din toate partile, uneori chiar din partea celor carora le-au pus creionul in mana , si pe care i-au invatat sa isi deschida aripile gandirii spre inaltimile libertatii ideilor . Convinsi ca din aceasta profesie nu se vor imbogati, dar , cu siguranta nu vor ramane saraci , persista in slefuirea diamantelor ce zac ascunse in sufletele nenumaratelor generatii ce le trec prin palme , si a caror stralucire este data de bucuria izvorata din ochii de copil.
De aceea, chiar daca societatea actuala nu ii confera aprecierea meritata , dascalul devotat isi continua cu incapatanare urcusul sau pe Golgota nemuririi spiritului , nelasand sa piara speranta intr-un viitor mai bun pentru generatiile ce vor urma. Viitor in care , ne vom regasi , unii fizic, altii doar in amintirile atator si atator generatii ce ne-au trecut prin atelierele gandirii, si in ale caror clipe de fericire ,data de impliniri ,vor contribui la incoronarea dascalului ca unic conducator al domeniului educativ.
Rege al copilariei si imparat al tineretii, excelenta sa -Dascalul - va simti implinirea maturitatii in momentele primirii recunostintei societatii , pe care a ghidat-o cu devotament spre iesirea la lumina gandirii pozitive si a depasirii dificultatilor cotidianului . Azi mai mult ca ieri, si maine mai mult ca azi , speranta de mai bine emanata de vocatia dascalului va inflacara sufletele insetate de cunoastere ale ucenicilor gandirii ,ajutandu-le sa isi gaseasca implinirea.
Noile tehnologii nu vor face altceva decat sa incununeze munca unei noi generatii de ucenici , cu o noua mentalitate , izvorata dintr-o noua dorinta de reasezare a educatiei la nivel de prioritate nationala (nu doar la nivel declarativ) , toate acestea intregind tabloul unei perspective de redimensionare a sistemului de valori al societăţii.
În acest context, platforma Etwinning vine în întâmpinarea nevoii de utilizare a noilor instrumente didactice în educaţie. Multitudinea proiectelor de cooperare multinaţională aduce la dispoziţia actorilor domeniului educaţional instrumente diverse de exprimare a abilităţilor individuale, precum şi a celor de lucru în echipă.
Astfel,proiectul European cities, iniţiat în noiembrie 2010 , ne-a prilejuit colaborarea cu şcoli partenere din Spania , Turcia, Malta , venind în întâmpinarea participanţilor cu informaţii , legende, prezentări ale datinilor şi tradiţiilor locale , precum şi cu aplicaţii multimedia despre oraşele unităţilor implicate.
Spaţiul de lucru , destinat secţiunii profesori , precum şi secţiunii elevi , a prilejuit împărtăşirea (în spaţiul virtual online ) a rezultatelor muncii fiecărei echipe implicate, în dorinţa de a se realiza invitaţii atractive pentru vizitarea frumuseţilor oraşelor partenere.
Cele 4 secţiuni propuse de acest proiect au fost : 1. Locuri importante din oraşul meu
2. Istoria oraşului nostru , 3.Legendele oraşului , şi 4 .Cotidian
Un alt aspect demn de a fi luat în considerare de partenerii implicaţi în derularea acestor tipuri de proiecte de parteneriat şcolar îl reprezintă oportunităţile de înlăturare a barierelor reprezentate de distanţele geografice existente între şcoli , profesorii şi elevii lor având şansa comunicării facile , prin intermediul aplicaţiilor de chat .
Recomand cu căldură folsirea acestei platforme moderne de cooperare didactică, atractivă atât pentru profesorii implicaţi , dar mai ales pentru elevi , care îşi vor vedea astfel puse în valoare abilităţile superioare de utilizare a tehnologiilor moderne.
Rezultatele şi produsele aşteptate la debutul proiectului de faţă ar fi reprezentate de : exersarea utilizării aplicaţiilor Windows Movie Maker, familiarizarea cu instrumentele eTwinning, realizarea egalităţii de şanse prin obţinerea unei lucrări proprii pentru fiecare participant la proiect, şi, în cazul obţinerii de sponsori, editarea broşurii educaţionale "European cities".
Impactul secţiunilor proiectului asupra activităţii didactice se materializează în creşterea nivelului de utilizare a noilor tehnologii în procesul de instruire (atât de către profesor, în activitatea din sala de clasă , cât şi de către elevi, în autoinstruire ) , precum şi în dezvoltarea abilităţilor elevilor de utilizare a calculatorului şi de comunicare prin intermediul instrumentelor eTwinning.
La finalizarea proiectelor, şcolile partenere au posibilitatea întocmirii unor dosare de aplicaţie în vederea obţinerii certificatului naţional de calitate, iar apoi, prin respectarea unor criterii , se poate accesa pentru certificartul european de calitate.
În plan personal, le mulţumesc elevilor mei, fiecăruia după numele lui, pentru dăruirea şi implicarea de care au dat dovadă în realizarea proiectelor din diversele arii de implicare socială. Îmi doresc ca viitorul să îi gasească în topul ierarhiilor domeniilor în care vor evolua, dovedind că seriozitatea şi implicarea vor rămâne printre punctele de reper ale existenţei personale.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu