CREZ

Fiecare an şcolar reprezintă pentru mine un nou început,fiecare zi a lui-o nouă provocare, fiecare oră de curs-un nou ,,spectacol" pe scena devenirii vieţii , ai cărui ,,actori" dobândesc împliniri cu fiecare interpretare a rolurilor didactice, dând farmec trecerii clipei,pricepând azi mai mult decât ieri , şi mâine mai mult ca azi.

Stabilind legaturile de încredere,bazate pe comunicare şi respect reciproc , reuşim să stârnim ecouri în sufletele tinere ale ,,ucenicilor cuvântului " , trecând împreună peste greutăţile întâlnite pe drumul iniţiatic de împlinire, dezlegând tainele buchiilor şi ale calculelor, descătuşând spiritele dorinţei de cunoaştere şi ridicând barierele către libertatea cugetului.

Zorii zilei de azi încep călătoria spre mâine, în care, la fiecare pas,descoperim frumuseţea sufletului de copil,ajutându-l să îşi învingă

temerile, sprijinindu-l să îşi înalţe spiritul liber - prin deschiderea aripilor gândului în plutirea dincolo de vâltoarea acestei lumi vremelnice.

septembrie 2010

Puncte de referinţă

  • << În acest moment special al carierei mele , gânduri de mulţumire îmi sunt îndreptate spre Dumnezeu , care m-a sprijinit pentru a trece încercările şi greutăţile acestui parcurs. Adâncă recunoştinţă mamei mele educatoare,Anuţa Morariu, care mi-a transmis zestrea de haruri necesare acestei profesii nobile , şi sorei mele , Crina,de la care am deprins multe din tainele învăţământului primar. Pioasă amintire celor care mi-au vegheat paşii, dintr-o lume mai bună ,tatălui şi bunicilor mei, cei care mi-au deschis sufletul spre frumos , inoculându-mi pasiunea pentru dulcea potrivire a cuvintelor , iubirea pentru tot ce e frumos, aprecierea pentru trecutul şi tradiţiile acestui neam , înclinaţia spre legănarea pe aripile muzicii , admiraţia şi implicarea în fenomenul sportiv. Gânduri de recunoştinţă îndrept spre dascălii din grădiniţa,şcoala primară, şcoala gimnazială şi liceul pedagogic , adevărate exemple de devotament în domeniul educaţiei.Un gând special îl indrept spre d-ra Haller , un model ce a inspirat generaţii şi generaţii de absolvenţi de liceu pedagogic, făcându-i să aprecieze punctualitatea, obiectivitatea notării şi pasiunea pentru meserie. Nu în ultimul rând,mulţumiri unor elevi minunaţi, alături de care am simţit că eforturile mele nu sunt zadarnice ,şi că aceste seminţe bune presărate în sufletele lor vor rodi bogat în anii ce vor veni ,aducându-le împlinirea , alături de părinţii ce le stau alături . Sentimente alese îndrept spre directorii unităţilor şcolare în care am muncit , alături de gânduri de apreciere către toţi colegii dedicaţi apostolatului educaţional , cu îndemnul de a continua munca de luminare a generaţiilor ce vin ,trecând peste necazurile cotidianului, aprofundând sensul versurilor : Să poţi să crezi, când altii te înşală /Să te ridici, când alţii te doboară / Să poţi păstra, ce alţii vor s-alunge / Să râzi, chiar dacă sufletul îţi plânge / Şi cald tu să rămâi, chiar de afară ninge / Aceasta este arta de-a învinge >>

marți, 23 octombrie 2012

Olympia, septembrie 2012


"Ce e frumos, trece repede, 
Ce e minunat, zboară ca un fum, 
Ce e extraordinar, se duce ca un vis, 
Ce e fantastic, devine amintire..."

Păstrez în amintirile mele o lună de vis, alături de nişte oameni fantastici, în decorul olimpian. 

AMINTIRI...Mi s-a cerut sa aştern câteva impresii despre participarea la Seminarul de Studii Olimpice pentru Absolvenţii de Studii Postuniversitare, desfăşurat la Olympia, în Grecia, în organizarea Academiei Internaţionale Olimpice. Ca de obicei, când ai atat de multe de spus,partea cea mai dificilă apare atunci când nu ştii care vor fi rândurile iniţiale.
Să pornesc,deci,cu...începutul.

*Îmi place sportul. Mă atrag înălţimile performanţei. Farmecul crestelor te face să îţi doresti mereu să atingi cote tot mai înalte, iar odată ajunşi în topul ierarhiei , prin pregătire constantă , să aspiri la menţinerea pe podium.
Eventualele nereuşite anterioare,devenite efemere prin însăşi esenţa ambiţiei,nu fac altceva decât să te pregătească mai bine pentru euforia victoriilor, nevoia de (auto)depăşire fiind parte integrantă a firii umane.
Împlinirile trecutului te îmbie spre magia viitorului,transformând prezentul în stare de graţie.

*Îmi plac provocările. Fiecare zi e o noua încercare, fiecare oră - o depăşire a trecutului, fiecare clipă e unică în interpreatrea individuală pe scena vieţii. Ziua de ieri e istorie, ziua de mâine - un mister, să trăim la maxim provocările prezentului, transformându-le în ,,istorii misterioase", pline de farmecul (re)descoperirii aproapelui (din noi).

*Îmi plac reuniunile internaţionale . Cu precădere acele evenimente care, depăşind stadiul acţiunilor repetitive, te pun în ipostaze de cercetare, de utilizare a imaginaţiei şi logicii, a aptitudinilor şi atitudinilor personale, în scopul reprezentării cu onoare a comunităţii tale, ca o îngemănare a culturii, tradiţiilor şi obiceiurilor ţării tale.

*Îmi place să descopăr. Permanent ni se dezvăluie lucruri necunoscute anterior nouă: din mediul înconjurător, din firea umană, din relaţiile interpersonale, din vâltoarea gândurilor, din adâncurile sufletului, sau din zbuciumul trecutului.

Mă tot întrebam dacă exista , undeva în lume , un loc în care să întâlnesc, simultan, toate cele subliniate anterior. Să regăseşti, într-un singur loc, îngemănate, o CULME, o PROVOCARE, un EVENIMENT şi o DESCOPERIRE. Le-am aflat, armonios alăturate, ingenios prezentate, intens admirate şi din plin degustate, în spaţiul generos al Academiei Internaţionale Olimpice, din Olympia.

În urma procesului de selecţie organizat de Academia Olimpică Română şi Academia Internaţională Olimpică, am avut onoarea să fiu ales ca reprezentant al României la A 19-a ediţie a Seminarului Internaţional pe Studii Olimpice pentru Absolvenţii de Studii Postuniversitare, desfăşurat în Grecia, la Olympia, între 1-30 septembrie 2012.

Sosirea la Atena , în 1 august ( după un zbor liniştit ) , mi-a prilejuit întâlnirea cu participanţii la seminar , în cadrul întâlnirii de la hotelul Metropolitan cu decanul Academiei Internaţionale Olimpice, domnul Kostas Keorgiadis .

A doua zi, am intrat în atmosfera încărcată de istorie a Atenei, vizitând Acropolele, siturile arheologice şi noul  Muzeu de Arheologie. Am stabilit contactul cu fenomenul olimpic modern , observând, într-un tur al oraşului, infrastructura realizată cu prilejul Jocurilor Olimpice găzduite de Atena în 2004 , şi vizitând clădirea Zappeionului şi Stadionul Panathenaikon.

Apoi, am părăsit Atena , călătorind spre sanctuarele şi stadioanele din Isthmia şi Epidauros.
Am descoperit rezonanţa specială a amfiteatrului din Epidauros, şi am aflat legendele Muzeului din Isthmia.
Noaptea petrecută la Nafplion, ne deschidea drumul către a 3-a zi petrecută în atmosfera încărcată de istorie a Greciei. Am pornit , în zorii zilei , cu vizitarea  Castelului din Palamidi. Un alt punct important al acestei zile l-a reprezentat vizitarea sitului arheologic din Mycenae . În această seară am ajuns la Olympia, luând contactul cu atmosfera campusului Academiei Internaţionale Olimpice..

Ziua de 4 septembrie ne-a prilejuit participarea la Ceremonia de Deschidere a Seminarului , depunerea jerbelor la stela Pierre de Coubertin ,şi la monumentele John Ketseas şi Carl Diem, pionieri ai Academiei Internaţionale Olimpice.

Zilele ce au urmat au fost dedicate vizitării sitului arheologic , a templului lui Zeus, a stadionului, a dealului Cronos . Dimineţile au fost dedicate lecturilor profesorilor , abordând teme diferite, pentru fiecare din cele 4 săptămâni ale seminarului :
*Jocurile Olimpice antice si filosofia lor ( în prezentările profesorilor Evangelos Albanidis şi Christian Wacker )
*Jocurile Olimpice moderne , renaşterea şi istoria lor (în prezentările profesorilor Kostas Georgiadis şi Holger Preuss )
* Educaţia Olimpică şi aspectele socio politice ale Jocurilor Olimpice moderne (media şi comunicaţiile, organizare,management şi marketing) (în prezentările profesorului Katia Rubio)
* Etica şi filosofia olimpică, drepturile sportivilor în mişcarea olimpică modernă (în prezentările profesorilor Li Hong Hsu şi Gabriella Tymowski)

În fiecare din zilele săptămânii , lecturile profesorilor au fost urmate de prezentările lucrărilor participanţilor , care au acoperit sferele de interes ale fiecărei din cele 4 teme săptămânale.
Am prezentat lucrarea pe care am pregătit-o, ,,Softurile educaţionale, modalităţi pentru dinamizarea şi eficientizarea învăţării noţiunilor olimpismului” , în data de 19 septembrie., concluzionând că:
-         Preluarea conţinuturilor softurilor educaţionale conduc la dinamizarea
şi eficientizarea procesului instructiv educativ, printr-o mai bună înţelegere a noţiunilor şi memorarea lor durabilă.
-          Utilizarea softurilor educaţionale vor dezvolta competenţe de aplicare
a conţinuturilor în situaţii diverse, vor creşte performanţele şcolare şi va creşte la elevi încrederea în propriul potenţial, probat în contextul unor competiţii şi concursuri sportive şcolare.

După-mesele petrecute în Olympia au fost dedicate studiului individual , discuţiilor cu profesorii şi consultării lucrărilor din biblioteca Academiei.  Nu trebuie uitate activităţile sportive derulate în fiecare din zilele prezenţei în Olympia , utilizând facilităţile campusului pentru practicarea fotbalului, atletismului ,baschetului, voleiului, tenisului de camp, tenisului de masă. Primele probe sportive pe care le-am practicat, au fost cele ale Pentatlonului , in forma practicata la Jocurile antice.

Serile de socializare au contribuit la sudarea legăturilor între participanţii la seminar, instaurând o intensă atmosferă de interculturalitate şi împărtăşire a principiilor olimpismului.

Ca o concluzie a acestei luni petrecute în Olympia, pot afirma că afli aici peisaje mirifice, al căror parfum îţi pătrunde adânc în suflet, atrăgându-te, ca un magnet, chemându-te tainic să revii.

Şi, cum glasului inimii nu i te poţi opune, voi reveni, la rându-mi , în acest ţinut de basm al Olympiei, dorindu-mi ca această stare de graţie ( a promovării valorilor olimpismului ) să devină, curând, o normalitate cotidiană a societăţii noastre, decorul perfect pentru realizarea victoriilor unor campioni contemporani, un loc de (re)descoperire a propriilor limite, de descătuşare a energiilor constructive, de creştere a coeziunii factorilor implicaţi în fenomenul sportiv, pentru realizarea scopului declarat : implicarea tinerei generaţii în fenomenul olimpic.

Şi, cum orice poveste are un final fericit, să facem un exerciţiu de imaginaţie, închipuindu-ne un ideal al timpului ce va să fie :
Treptat, asistăm la creşterea şi maturizarea micilor sportivi , sub îndrumarea profesorilor dedicaţi meseriei lor,  crezând, cu tărie, în împlinirea lor, contribuind la punerea în practica a valorilor olimpismului.
Seminţele implicării în fenomenul sportiv , sădite în sufletele lor, la această vârstă fragedă, vor rodi bogat în viitor, aducând schimbările (de mentalitate) mult aşteptate de generaţii întregi , iar (auto)depăşirea propriilor limite , prin muncă intensă , pregătire asiduă , şi respectarea normelor de conduită sportivă, să devină o normalitate în fenomenul olimpic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu